fbpx
Articles
Articles | Tips & Help for the Daily Christian Life |

Grow in Christ

‘n Bybelse Sondebegrip is vir Verlossing Nodig

Deur Eerw. W.F. Burton

Opsomming: Die regte begrip van sonde vestig die aandag op die kardinale probleem wat tussen die verlore sondaar en sy redding deur Jesus Christus staan.

‘n Bybelse sondebegrip, wat toenemend in humanistiese, vormgodsdienstige en intergeloofskringe aangeval word, is ‘n wesenlike deel van die Christelike verlossingsleer. Die Here Jesus het nie gekom om regverdiges te roep nie, maar sondaars tot bekering. Die volgende oorsig oor die sondeleer, asook verlossing van sonde, is geskryf deur eerw. W.F. Burton onder die titel: Sin, and where to go with evil habits.

Die sielkundige sê dat daar nie sonde is nie. Dit mag wees dat wat hy konstruktiewe en destruktiewe gedrag noem, baie naby kom aan wat die Bybel geregtigheid en sonde noem. Sonde en skuld word egter nie deur gedragsaanpassings of ‘n veranderde ingesteldheid uit die weg geruim nie, maar deur ‘n offer, deur straf, deur die bloed van ‘n onskuldige plaasvervanger.

Die sondeprobleem is die ernstigste probleem in die wêreld. Wat is die oorsaak daarvan dat ons ganse samelewing deur haat, grootskaalse moorde en die verval van die jong geslag in misdadigheid gekenmerk word? Dit is sonde. Waarom gaan misleide en radelose mense met hulle probleme van die een sielkundige berader na die ander en bestee al hulle geld sonder om ‘n oplossing te kry? Dit is sonde.

Sonde vernietig mense se lewens. Dit hits een mens teen die ander aan, en ook nasies teen mekaar, sodat hulle mekaar aan die keel gryp en probeer uitwis. Steeds word daar meer vernietigende wapens vervaardig. Dit is sonde wat al die menslike pyn en lyding veroorsaak en van die lewe een groot stryd op aarde maak. Wat is sonde?

  • Sonde is ‘n oortreding van ‘n bekende wet van God – dit sluit morele én geestelike wette in (1 Joh. 3:4).
  • Sonde is om te weet wat reg is en dit nie te doen nie, of om te weet wat verkeerd is en dit nie te vermy nie (Jak. 4:17).
  • ‘n Selfgerigte, vleeslike lewe en die veragting van ander mense is sonde (Gal. 5:16-21; Spr. 14:21).
  • Ydele gesprekke is sonde (Spr. 10:19, 1 Kor. 15:33).
  • Ongeloof in God se Woord is die uitstaande sonde van hierdie eeu (Rom. 14:23).

Die tien gebooie is die kernagtigste uiteensetting van wat God van ons verwag, asook van ons pligte teenoor God én ons medemens. Hoewel ons verstandelik tot die regverdigheid van hierdie wette instem, vind ons dit onmoontlik om dit sonder die hulp van ‘n krag buite onsself te kan onderhou. Trouens, in 2 Korinthiërs 3:9 word die wet ‘n bediening van veroordeling genoem, omdat dit ons leer wat reg is sonder om ons die krag te gee om dit te kan onderhou.

‘n Ingebore probleem

Elkeen van ons is met sonde besmet. Dit is ingebore in ons. Sonde is die mees knaende en afskuwelikste van alle probleme. Dit is ‘n ketting wat ons nie kan breek nie, en ‘n vloek waaruit ons in ons eie krag nie kan ontsnap nie. Dit is waarom God sy Seun gestuur het om vir ons sondes te sterf, sodat ons deur Hom van die heerskappy van die sonde verlos kan word.

Ons sielkundige en antropologiese vriende kan sonde agter allerlei vae, pseudo-wetenskaplike terme en goed klinkende drogredes verberg. Hulle kan sê dat dit anti-sosiale gedrag is, oorgelewerde volkstradisies of die manifestasie van ‘n oergedrag wat in die mens se psige vasgelê is. Hulle kan verskonings daarvoor maak, dit weg verduidelik en maak of dit nie bestaan nie. Die gewete wat die mens aankla, kan toegesmeer of doodgeskroei word, maar die feit van sonde bly steeds bestaan. Sonde kan net so min deur sielkunde uitgeskakel word as wat ‘n vliegtuig met ‘n ertjieblaser (pea-shooter) afgeskiet kan word.

Is daar geen sonde nie? As dít so is, kan mens net sowel redeneer dat daar geen nag ná die dag is, geen winter ná die somer, geen pyn, geen sorge en geen verkeerde dinge nie.

Aangekla deur jou gewete

Sonde is die mees klaarblyklike en voor-die-hand-liggende verskynsel op aarde. In verskeie van die statte in die Kongo was ek die eerste blanke man wat ooit daar besoek afgelê het. In plaas daarvan om vir die mense te begin preek, het ek eers hulle vertroue gewen deur met hulle te gesels. Selfs in berugte kannibaalgemeenskappe het ek gevind dat hulle die duidelikste begrip het van wat reg en verkeerd is. Hulle het nie slegs growwe sondes soos diefstal, leuens, dronkenskap, owerspel en moord veroordeel nie, maar ook sulke dinge soos hoogmoed, wraaksug, humeurigheid, misleiding, luiheid en gierigheid. Hoewel hulle nog nooit tevore ‘n sendeling gesien het nie, het hulle ‘n gewete gehad wat vir hulle gesê het wat reg en verkeerd is.

Die oplossing vir sonde

God het net een manier bepaal waarop daar met sonde gewerk kan word, en dit is deur die Here Jesus Christus. Daar is geen ander manier nie:

"...en jy moet Hom Jesus noem, want dit is Hy wat sy volk van hulle sondes sal verlos" (Matt. 1:21).

"En die saligheid is in niemand anders nie, want daar is ook geen ander naam onder die hemel wat onder die mense gegee is, waardeur ons gered moet word nie" (Hand. 4:12).

Ek het gesien hoedat duisende mense van immoraliteit, verborge onsedelikheid, begeerlikheid, dronkenskap, ‘n slegte humeur en dwelmverslawing [insluitende tabak] verlos word. Ek het gesien hoedat hulle nuwe skepsele in Christus word (2 Kor. 5:17). Ek het gesien hoedat hele gesinne in die Kongo gered word.

Die evangelie van Jesus Christus kan die laagste, mees gevalle en vuilste slaaf van die sonde bereik, sy bande breek en hom vry maak. Dit verleen aan hom ook die krag om die sonde te oorkom waardeur hy al die jare gebind is, en maak van hom of haar ‘n skoon, gelukkige en ordentlike lid van die gemeenskap – ‘n krag ten goede vir God én vir die samelewing.

As mense maar net wil besef dat hulle nie die meesters van hulle eie lotgevalle is nie! Hulle word deur sonde oorheers en het behoefte om verlos te word en onder die heerskappy van God te leef!

‘n Russiese ateïs het eenkeer vir my gesê: “Burton, ek het dikwels gesê dat ek nooit sal erken dat daar ‘n mag bokant my is wat sterker as ek is nie. Nou sê die dokter vir my dat as ek nie ophou rook nie, dit verby met my is. Ek is ‘n gedoemde man, en ek moet erken dat daardie klein sigaretjie my baas is. Ek kan nie ophou nie. Ek sal maar moet aanhou rook, ten spyte daarvan dat dit besig is om my dood te maak.”

As daardie man maar net sy probleem aan die gekruisigde en verrese Christus oorgegee het, sou hy daar en dan verlossing gekry het.

‘n Getuienis van verlossing

As daar ooit ‘n man was wat in ‘n ernstige verknorsing was, dan is dit Frank White. Hy het só verslaaf aan drank geraak dat hy sy bevordering in die vloot verbeur het. Hy het ook só onbeskof en brutaal teenoor sy vrou en kinders opgetree, dat hulle hom verlaat het. Hy het voornemens uitgespreek en skriftelike beloftes gemaak dat hy dit nooit weer sou doen nie, maar alles tevergeefs. Hy was nie die meester van homself nie en kon net so min ophou drink as wat ‘n vis kan ophou om te swem.

Alkohol het deel van sy lewe geword en hy kon nie daarsonder leef nie. Hoe langer hy met die gewoonte voortgegaan het, hoe minder moed en krag het hy gehad om dit te weerstaan. By tye het hy van die skip af aan land gegaan en vir homself gesê: “Ek sal nie weer naby ‘n kroeg kom nie.” Ten spyte hiervan kon hy homself nie keer nie, en het sy voete feitlik vanself in die rigting van die kroeg gedraai. Hy het dan aangehou drink totdat hulle hom terug na die skip toe moes sleep.

Op ‘n dag het ‘n jong vrou wat aan hom totaal onbekend was, aan hom ‘n traktaatjie oor bekering gegee. Hy was ‘n Rooms-Katoliek en het absoluut niks van die evangelie geweet nie. Hy het in die traktaatjie gelees hoedat die Seun van God aan die kruis gesterf het om die straf vir mense se sondes te dra, en dat Hy weer opgestaan het en leef om aan almal wat hulle vertroue in Hom stel, verlossing te skenk.

Toe die volle implikasies van hierdie feite tot sy verduisterde verstand deurgedring het, het hy die dorp waar hy gestasioneer was, deursoek na die vrou wat die traktaatjie aan hom gegee het. Hy het haar uiteindelik raakgeloop en haar gevra waar hy meer van hierdie waarhede kon verneem. Sy het hom na ‘n klein saaltjie verwys waar dienste gehou is. White het sy lewe daar met die belydenis van sy sondes aan Christus oorgegee, en is onmiddellik van drank verlos. Hy was ‘n nuwe mens. Toe sy vrou die wonderlike verandering sien wat daar in sy lewe ingetree het, het sy na hom teruggekeer en is kort daarna self gered.

Die gesin met hulle vier kinders het daarna gelukkig saamgeleef. White se onbesproke karakter het die goedkeuring van sy meerderes weggedra, en hy is van een senior posisie ná die ander bevorder. Selfs sy kollegas wat nie godsdienstig georiënteerd was nie, moes erken dat geen ander krag as die evangelie van Jesus Christus hom so volkome kon verlos nie.

Wat die Here vir Frank White gedoen het, kan Hy ook vir jóú doen.

Sonde is ‘n werklikheid en dit sal nie help om dit te probeer wegredeneer nie. Dit is veel beter om dit te erken en in die geloof op te sien na Jesus, “want dit is Hy wat sy volk van hulle sondes sal verlos” (Matt. 1:21).

Die goddelose mense leef sorgeloos voort, en totdat die Heilige Gees hulle van hul sonde oortuig (Joh. 16:8), skep hulle behae in sonde en verleen ook hulle goedkeuring aan dié wat dit doen (Rom. 1:32).

Wanneer ‘n sondaar egter sy skrikwekkende toestand besef, dat hy onder die toorn van ‘n God is wie se wette hy oortree het (Joh. 3:36), dan is dit vir hom kosbaar om na die skuilplek vir sondaars te vlug, naamlik die kruis van Jesus waar Hy ons sondes op Homself geneem en die straf daarvoor gedra het.

"[Hy het] self ons sondes in sy liggaam op die kruishout gedra, sodat ons die sondes kan afsterwe en vir die geregtigheid lewe" (1 Pet. 2:24).

"Want Christus het ook eenmaal vir die sondes gely, Hy die Regverdige vir die onregverdiges, om ons tot God te bring" (1 Pet. 3:18).

Alle mense op aarde is sondebesmet en het behoefte aan die Here Jesus se reddende genade: “…want almal het gesondig en dit ontbreek hulle aan die heerlikheid van God” (Rom. 3:23).

Van ons word dit net verwag om hierdie sondes eerlik aan die Here te bely:

"My sonde het ek U bekend gemaak, en my ongeregtigheid het ek nie bedek nie. Ek het gesê: Ek wil aan die Here my oortredinge bely; en Ú het die ongeregtigheid van my sonde vergewe" (Ps. 32:5).

Wat ‘n onuitspreeklike vreugde om die versekering van die Here te kry dat ons sondes vergewe is:

"Ek delg jou oortredinge uit soos ‘n newel en jou sondes soos ‘n wolk" (Jes. 44:22).

"As U, Here, die ongeregtighede in gedagtenis hou, Here, wie sal bestaan? Maar by U is vergewing, dat U gevrees mag word" (Ps. 130:3-4).

Voortgesette reiniging

Daar is baie opsigte waarin ons nog steeds sal sondig, en dit moet ook teenoor die Here bely word:

"My kinders, ek skryf hierdie dinge aan julle, dat julle nie moet sondig nie; en as iemand gesondig het, ons het ‘n Voorspraak by die Vader, Jesus Christus, die Regverdige. En Hy is ‘n versoening vir ons sondes, en nie alleen vir ons s’n nie, maar ook vir dié van die hele wêreld" (1 Joh. 2:1-2).

Moenie probeer om vergewe te voel nie. Aanvaar net hierdie wonderlike feit in eenvoudige geloof. Dank die Here dat dit ‘n afgehandelde saak is. Glo dat jy vergewe en gereinig is. Verbly jou daarin, en die laste sal van jou gewete af weggerol word. Bou jou vertroue op die beloftes in die Bybel, en moenie deur jou gevoelens gelei word nie. Ons word deur die geloof geregverdig – nie deur gevoelens nie.

Wandel met die Here en moenie jou sensitiwiteit vir sonde verloor nie:

"Maar as ons in die lig wandel soos Hy in die lig is, dan het ons gemeenskap met mekaar; en die bloed van Jesus Christus, sy Seun, reinig ons van alle sonde" (1 Joh. 1:7).

Die Here reinig ons voortdurend van alle sonde. Ons opdrag is om in die lig te wandel en onmiddellik enige sonde waarvan die Heilige Gees ons oortuig, te bely en te laat staan. Moenie jou sondes toesmeer en daarmee volhard nie, want dit sal verwoestende gevolge in jou lewe hê:

"Hy wat sy oortredinge bedek, sal nie voorspoedig wees nie; maar hy wat dit bely en laat staan, sal barmhartigheid vind" (Spr. 28:13).

Let daarop dat sonde bely én laat staan moet word. Sommige mense bely net hulle sondes, maar hou aan om dit te doen. Wanneer draai jy in die Naam van die Here jou rug op jou sonde en aanvaar sy verlossing? Ons leef in ‘n tyd van permissiwiteit en openlike sondige gedrag. Moet dit nie as ‘n verskoning gebruik om in sonde te leef omdat jou optrede “sosiaal aanvaarbaar” is nie. Meet jouself aan God se standaard en bied ten bloede toe weerstand in die stryd teen die sonde:

"Julle moet ag gee op Hom wat so ‘n teëspraak van die sondaars teen Hom verdra het, sodat julle in jul siele nie vermoeid word en verslap nie. Julle het nog nie ten bloede toe weerstand gebied in julle stryd teen die sonde nie" (Heb. 12:3-4).

Featured Articles

Monday, July 10, 2023 False Teachers & Doctrine 1251
Why I Left the Charismatic Church Madelein Wolfaardt I grew up in “happy-clappy” churches. My family church-hopped a bit when I was in primary school. In high school, we got more and more involved in churches that followed the Word of Faith movement. They often invited big names from overseas. We would attend these prophetic or healing and miracle services. We also watched tapes of their so-called ‘Revival meetings’.

Questions Answered

Here are some articles on different topics, see what the Bible says.

/Eienskappe%20van%20God
DIE NATUURLIKE EIENSKAPPE VAN GOD WAT VERBAND HOU MET GOD SE WESE SOOS HY IN HOMSELF IS. Alwetend – God weet alles. Hy het volledige kennis van alles in die verlede, hede en die toekoms. (Job 37:16; Ps. 139:1-6). Almagtig – God…
One has only to examine the Bible to find abundant references condemning the use of alcoholic beverages. In fact, if the preacher is to stick to his Bible, preach the whole truth, and be…
Twee van die sondes waarteen mense ‘n baie verdraagsame houding inneem, is drink en rook. Wat sê die Bybel hiervan, en wat is die gevare wat daaraan verbonde is? Drankgebruik Een van die algemeenste argumente waardeur mense drankgebruik wil regverdig,…
Hell:%20What%20the%20Bible%20Says
An exposition of the doctrine of eternal punishment in a burning hell for all the unsaved people of all ages. 1. How Can We Know About Hell? “There was a certain rich man, which was clothed in purple and fine…
It is important that one understands the phenomenon of apostatising, or backsliding, as every believer should be able to identify and counter this backward course in his or her spiritual life whenever it occurs. If you wish to determine the…
Die onderwerp van die doop is baie kontroversieel met baie misverstande. Baie mense dweep met die doop en dit raak 'n obsessie by hulle. Dit veroorsaak baie keer ongebalanseerde en dwase strydvrae met die gevolg dat Christene twis oor die…
Vergifnis
Vergifnis is ‘n opdrag in die Woord van God (Matt 6:14, 15; Mark 11:25, 26; Luk 6:37; Efes 4:32 en Kol 3:13). Sonder vergifnis is daar geen bevryding van die seer en pyn wat ander jou aangedoen het nie. Die…

Lees meer

Loose Lips Sink Ships
I know this has been used as a catchphrase by the military in referring to ships. However, I believe it could be applied to each one of us today. Loose lips can sink more than naval ships. They can…

Read more

Questions Answered

Questions Answered

Being a Christian and drinking alcohol, what does the Bible say?
The Dangers of Moderate Drinking
John B. Gough (1817-1886) Born in Sandgate, Kent, England in 1817, Gough immigrated to the United States when he was only twelve years old. His mother and sister also came to America. His mother died of a stroke and Gough,…

Read more

Beer and Wine: The Bible’s Counsel
Doesn't the Bible refer in a number of places to wine and strong drink? Don't we quite often find people drinking alcohol in the Bible? Can't we assume, then, that Scripture generally does not condemn drinking alcoholic beverages? It's true that…

Read more

A collection of articles written by FB Meyer. Practical advice for the daily Christian life.

A NEW YEAR is opening before us, and there is some satisfaction in feeling that an opportunity will be afforded of making a really new start. Each true heart in which there is a spark of the Divine life turns eagerly towards the unblemished page, the untrodden way, of the…
BENEATH all exaggeration there is a basis of truth. When an American said that the whey which flowed from the making of a large cheese in his country was sufficient to run three sawmills; and when another affirmed that the soil of his farm was so prolific that the tendrils…
To be straight is to be true. There is no more important exhortation on the page of Scripture, than where the Apostle says, "Whatsoever things are true . . . think on these things." A friend of mine, educated in one of our great English schools, says that the most formative words of…
WHAT a shadow is cast over lives and homes by bad tempers! It is Sunday morning, God's day of rest and peace, when the worry and rush of the world should be quiet, and the voices of newspaper boys and hawkers of small wares should be still. A family of…
No flirting, young people, please! You cannot flit around the flame without the risk of burning your wings; and remember, if these are lost, you cannot get another pair; you may be able to crawl or limp, but you will never again bask in the sunbeams or dance with merry-hearted…
LONGFELLOW'S village blacksmith felt that "something accomplished, something done," had earned a night's repose; and I suppose that he did little else than shoe the farmers' horses, or put new shares to their ploughs; yet he had the perpetual consciousness that he was doing something in the world, contributing to…
No wonder that the common people hung on Christ's words. He was a Master of the Art of Illustration, because he sought his emblems, not from remote corners of creation, or its recondite processes, but from the common incidents of ordinary human experience. Salt and light, birds and lilies, gates…
Everyone needs some guidance on where to start reading and how to read their Bible. Below are Afrikaans & English printables - give it to every young believer that you give a Bible to.
Tips on reading your Bible

Where should I start?

Start by reading a chapter in the morning and evening. Mark in your Bible and write in a notebook everything that stands out in the chapter you read.

Read more

Wenke om jou Bybel te lees

Waar moet ek begin?

Lees jou Bybel in orde, moet nooit rondspring tussen boeke en hoofstukke nie. Hou by jou lees skedule, as jy laas Markus 1 gelees het lees jou nou Markus 2.

Lees meer

Heiligmaking

'n Rein hart gevul met die Heilige Gees

/Volkome%20Heiligmaking
Met die ondervinding van wedergeboorte (Joh. 3:3) én die bevestiging daarvan deur die getuienis van die Heilige Gees (Rom. 8:16), vind ‘n radikale verandering van lewenswyse plaas (2 Kor. 5:17). Hierna volg ‘n proses van selfontdekking wat lei tot die behoefte aan ‘n dieper innerlike verlossing (vrymaking) en reiniging van die inwonende sonde asook die vervulling met die Heilige Gees.
/Gaan
aan%20na%20Volwassenheid
In Heb 3 & 4 wys die skrywer vir ons die wonderlike belofte van God se rus, wat ‘n rein en oorwinnende lewe in Christus is. Hy vertel van hierdie belofte, en dan vermaan hy die Hebreërs in hoofstuk 5:12-14 dat hulle moet voortgaan na volwassenheid want hulle is nog kinders in die geloof.
/Die%20pad%20na%20Heiligmaking
Hier besef die weergebore Christen dat ‘n dieper werk in sy hart benodig word. Dat daar dinge is waaraan hy dalk nog vasklou of sonde wat hy nie wil laat staan nie of hy twyfel en vertrou God nie volkome nie. Hier gaan ons kyk na wat die stryd in ons binneste is en hoe om die pad na heiligmaking te begin.
deur Marius Wolfaardt Christen Leefstyl
Kol 2:6: Soos julle dan Christus Jesus, die Here, aangeneem het, wandel so in Hom, 1. Watookal die Here vir jou sê, doen dit. Joh 2:5 “Sy moeder sê vir die dienaars: Net wat Hy vir julle sê, moet julle doen.” - Moenie meer of minder doen nie, doen net dit wat Hy gesê het. Matt 28:20 “En kyk, Ek is met julle al die dae tot aan die voleinding van die wêreld. Amen.” – As ek doen wat Hy sê sal Hy met my wees. Doen wat Jesus sou gedoen het. Meet alles altyd hieraan.
by Marius Wolfaardt Christian Lifestyle
Col 2:6 As therefore ye received Christ Jesus the Lord, so walk in him, 1. Whatever the Lord tells you to do, do it. Joh 2:5 “His mother saith unto the servants, Whatsoever he saith unto you, do it.” Don't do more or less, but, just that which He tells you to do. Mat 28:20 “teaching them to observe all things whatsoever I commanded you: and lo, I am with you always, even unto the end of the world.” If you do what He tells you to do, He will be with you unto the end of the world. Always do what Jesus would do, measure everything according to this rule.
deur Marius Wolfaardt Christen Leefstyl
Hoe hanteer ek dit?

Mat 5:4 Salig is die wat treur, want hulle sal vertroos word.
Binne in die moeilike tye is die Here reeds besig om iets nuuts te maak, al sien jy dit nie raak terwyl jy in die vuur is of deur die rivier gaan nie. God het ‘n plan. Rou is natuurlik en is iets wat moet gebeur, dit is ‘n proses om deur te werk, maar daarna moet jy ook aan beweeg en nie hier vasval nie.

Assurance of Salvation

Seker</p>heid
Is jy weergebore?

Seker

heid

Om te WEET DAT JOU SONDE VERGEWE IS en dat Jesus nou in jou hart woon.
Lees meer
Rebirth
What Why How..?

Rebirth

What the Bible teaches us about being born again.
Read More
 Weer</p>gebore
Wat Hoekom Hoe..?

Weer

gebore

Wat die Bybel ons leer van wedergeboorte.
Lees meer
English Sermons

English Sermons

Here is a link if you would like to listen to audio sermons by various preachers. Promoting Genuine Biblical Revival.

Go to website